fbpx

כושר גופני איכות חיים פיזית מוחית ונפשית

אימון הגוף, הרוח, הנפש, הלב והמוח

אם אתם מבקשים לחיות חיים ארוכים ובריאים, בכוחכם לשנות את גולכם, את ההרגלים שלכם, המחשבות שלכם בכול הקשור לבריאותכם. כל שאתם צריכים לעשות הוא להתאמן, להפעיל את הגוף, לנעול את נעלי הריצה שלכם ולצאת למרחבים ולרוץ ובנוסף, להאמין שהכול תלוי רק בכם וכל אחד יכול  הכול.

כל אדם יכול להפיק רווח עצום מהידע על הפעילות הגופנית, התודעה והמוח, אימון הגוף, המוח והתודעה..

המדע הוא אכן מהפכני וצומח כל הזמן, נחקרים בלי סוף על מנת לקדם את האנושות, ילדי היום, יחיו עד 150 שנים, המדע הולך לכיוון שבעוד 150 שנים לא תהיה סיבה למה להזדקן.

 מחקרים מסבירים את המדע שמאחורי הקשרים שבין גוף לנפש ומוכיחים כי אימון גופני הוא הדרך הטובה ביותר להישאר בריאים פיזית, נפשית, פעילים ומאושרים.

מתוך ספרו של ג'ון רייטי: "ביל  הצליח להיפטר מהדיכאון שלו לאחר שהתחיל לרוץ בקביעות. קפיצה בחבל שחררה את איימי מתלותה הגוברת באלכוהול."

"תוכנית מהפכנית של חינוך גופני הפכה את תלמידי העיר נייפרוויל למובילים בארה"ב לא רק בכושר הגופני שלהם, אלא גם בהישגיהם בלימודים…"

"העדויות על  הקשר בין הפעילות גופנית לפעילות המוח הולכות ומצטברות, ובכל יום כמעט מתפרסמים מחקרים חדשים הבוחנים את השפעת האימון הגופני על הנפש."

אחד המחקרים המובא בספר "הניצוץ", מסתמך על עשרות מחקרים פורצי דרך וכולל תיאורי מקרה מרתקים, מסביר מדוע יש לפעילות גופנית השפעה מכרעת על הדרך שבה אנו חושבים ומרגישים, כיצד ומדוע האימון הגופני מסייע לנו להתמודד עם קשת רחבה בעיות  – מקשיי לימוד ועד התמכרות, מלחץ ועד הפרעות קשב, מחרדה ועד דיכאון של לאחר לידה – וגם מעניק עצות מעשיות לחיים של פעילות גופנית יעילה יותר; פעילות שתחזק ותגדיל את המעגלים במוחכם, ותסייע לכם להביס את הלחץ, לחדד את החשיבה, לשפר את המצב רוח, לחזק את הזיכרון ועוד."

  • ד"ר יוסי הר אבן סיים את לימודי הPhD- במדעי החינוך הגופני והספורט לאחר מחקר מעמיק שבוצע בקרב 249 סטודנטים ישראליים ובקרב 14 ממקבלי ההחלטות במכללה ישראלית ועוד קבוצת מיקוד של 15 סטודנטים, הנושא שנחקר: "השפעתה של תכנית הלימודים המתבססת על פעילות גופנית בקרב סטודנטים במכללה ישראלית".
  • המחקר נערך במשך 4 שנים וגילה מעל 500 ממצאים כמותיים וממצאים איכותניים בתחום קידום אורח חיים בריא בקרב סטודנטים בשישה תחומים:

א. הרגלי הפעילות הגופניים.

ב. גורמי סיכון: בריאות כללית – מצב הבריאות הפיזית והמנטאלית (נפשית), הרגלי עישון, צריכת אלכוהול וסמים.

ג. שביעות רצון רגשית ושביעות רצון מהחיים.

ד. הרגלי צפייה בטלוויזיה ומחשבים.

ה. הרגלי אכילה ושתייה.

ו. מבדקים פיזיים: BMI, קפלי עור, עליות משכיבה לישיבה, גמישות ותפקוד הלב.

הביטחון של האדם הבוגר: נובע מכושרו הגופני, המבוסס על פעילות גופנית על בסיס קבוע, יום יומי, פעילות גופנית סיזיפית, מנטרה, לא מוותרת, עקשנית, מודעת לתגמול הרב שנקבל בהמשך חיינו, או במסע חיינו, כל זאת בנחישות והתמדה, באהבה גדולה לחיים תבוניים של קידומי בריאות ולא ניהול סיכונים, צריכת אלכוהול, עישון, צריכת סמים, תזונה לא בריאה: 'ג'אנק פוד', חוסר בפעילות גופנית, מצבי רוח קיצוניים, לחץ, דיכאון, מחשבות אובדניות בעולם של חוסר וודאות טוטאלי.

תמונת הדמיון שאנחנו מביאים לעולם, היא תמונת דמיון של בריאות וקידומי בריאות, שמחת חיים אושר, רוגע, הארה, אנרגיות חיוביות, מחשבה חיובית.

שמחת חיים ובריאות שמקורה בפעילות גופנית וכושר גופני גבוה, שמביא בסופו של דבר להתרוממות הרוח, בריאות פיזית, בריאות נפשית ומנטלית, בריאות המוח, דחיקת מחלות שיטיון (מוח) פי 6: אלצהיימר, פרקינסון, שבץ מוחי, דחיקת מחלות לבביות, טרשת עורקים, לחץ דם, סכרת, השמנת יתר ומחלות השמנה כרוניות וחולניות, מחלות נפשיות, הפחתת כעסים ותפקוד נורמטיבי בחברה, רעננות, חדות מחשבה, זיכרון יותר טוב, מוכנות ללמידה, ערנות וחינניות, התמודדות עם לחצים, חרדות ומחשבות אובדניות, פיתוח סיבולת, כוח, גמישות ומהירות, דחיקת מחלות סרטניות, תפקוד חיים ערני, התמודדות עם מחלות יותר טובה, חיזוק העצם ומניעת התפוררות העצם – אוסטאופורוזיס, הגברת החוסן הנפשי והגופני כל זאת מביא לאיכות חיים המאפילה על כל דמיון.  

 המוח ומערכת העצבים: הפעילות הגופנית והאתגר הגופני גורמים להנצה של דנדריטים שמתפתחים לסינפסות ולקשרים מסועפים של מערכת העצבים במוח, כך שאם נתאמן בשביל המוח, ברור שהפרמטרים הגופניים, לב, ריאות, שרירים, גמישות מפרקים יהיו בתפקוד גבוה, דבר שיביא לעצירת ההזדקנות, האטת ההזדקנות ולתפקוד מלא ויעיל, איכותי, בגילאים המבוגרים, באיכות חיים גבוהה, חיים איכותיים ובריאים אשר תורמים לכלכלת מדינה,  לקהילה, למשפחה וגם למקום העבודה.

איכות החיים הגבוהה פיזית ונפשית גורמת לנו לניצול הזמן הפנוי להגשמת חלומות, לאנרגיות חיוביות המשפיעות על הסביבה ועלינו, להבדיל, מחלות, נטילת תרופות, עומס על מערכות הבריאות וכלכלת מדינה, כמו ביקורים ואשפוזים בבתי חולים, מיטה נוספת בבתי החולים, טיפולים והוצאות מיותרות, כאבי גוף ונפש, חרדות שלנו ושם בני משפחתינו – זמן רב יורד לטמיון, מבוזבז.

אם אתם מבקשים לחיות חיים ארוכים ובריאים ובאיכות חיים,

 ממליץ באהבה גדולה להנות ממסע החיים בקידום בריאות יום-יומי, תהנו, תפעלו, תפעילו את הגוף תתאמנו, והגוף יחזיר לכם ולנו, את תחושת המסוגלות, ביטחון עצמי ודימוי עצמי גבוה. כן רבותי, הכושר הגופני משול ונותן לנו בני האדם כוח,

הפעילות הגופנית  מחזקת אצלנו את הדימוי העצמי, הביטחון העצמי ותחושת המסוגלות לפעול בחיים באושר, איכותיים ובריאים בכושר גופני גבוה.

בהערכה ואהבה

לכם הקוראים

יוסי

מאמרים נוספים

קורס פילאטיס מכשירים

קורס פילאטיס מכשירים

עבור מי שמעוניין להתחיל ללמוד קורס פילאטיס מכשירים, ישנם לא מעט לבטים וחששות – כמה זה יעלה? איפה כדאי ללמוד? ואיך בוחרים את המוסד המתאים

קרא עוד »

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם