fbpx

מה ההבדל בין פילאטיס לפילאטיס מכשירים?

שיטת הפילאטיס שהומצאה על ידי ג'וזף פילאטיס, מהווה כבסיס אשר ממנו התפתחו 2 סוגים שונים של אימונים – פילאטיס מזרן ופילאטיס מכשירים.
אז מה ההבדל בין פילאטיס לפילאטיס מכשירים? על כך נרחיב במאמר שלפניכם.
אם אתם מעוניינים להפוך למדריכי פילאטיס, חשוב לבחור קורס מדריכי פילאטיס אונליין איכותי שיעניק לכם את הידע והכלים הדרושים להדרכה נכונה של תרגילי פילאטיס.

נקודות השוני בין פילאטיס מזרן לפילאטיס מכשירים

תפיסה – מיתוס

פילאטיס המכשירים הגיח לראשונה לאוויר העולם, כאשר ג'וזף פילאטיס החליט לחבר למיטתם של פצועים ממלחמת העולם הראשונה קפיצים ברמות התנגדות שונות, וזאת על מנת ליצור תרגילים שיעזרו לשקם אותם מבלי שיצטרכו לקום מהמיטה.
בשל כך, אנשים נוטים לחשוב שאימון פילאטיס מכשירים קשור בהכרח לתחומי הפיזיותרפיה והשיקום.
לעומת זאת אימון פילאטיס מזרן, אשר ניתן לעשות אותו בכל מקום ובכל זמן ללא צורך במשאבים רבים, נתפס לרוב כאימון שמטרתו העיקרית חיטוב ועיצוב הגוף.
חשוב לציין שבשני המקרים מדובר במיתוס, שני האימונים הללו תפקידם לחזק את השרירים, להאריך את טווחי התנועה, לבצע תרגילים עם מודעות לתנועה ונשימה נכונה, אשר יכולים גם לשמש כתרגילים למטרות שיקום ופיזיותרפיה כמו גם עיצוב וחיטוב.

מה ההבדל בין פילאטיס לפילאטיס מכשירים?

 

אביזרים

באימון פילאטיס מכשירים עושים שימוש בראש ובראשונה במיטת רפורמר, אליה יכולים להתלוות קאדילק, טאוור, כיסא, חבית, רצועות התנגדות ועוד.
אימון פילאטיס מכשירים מתבסס על מכשירי הפילאטיס, לעומת זאת בכדי להעביר אימון פילאטיס מזרן ניתן להסתפק במזרן בלבד, ניתן גם לשלב אביזרי עזר קטנים כמו: טבעת פילאטיס, כדור פילאטיס, גליל פילאטיס, גומיות ועוד.
קורס מדריכי פילאטיס ערב הוא קורס המכשיר מדריכים להנחיית שיעורי פילאטיס מזרן ומכשירים. הקורס כולל תוכנית לימודים מקיפה, מתקיים בדרך כלל פעם בשבוע בשעות הערב. קורס מדריכי פילאטיס ערב נמשך מספר חודשים, והוא מסתיים במבחן הסמכה.

תמיכה אל מול זרימה

מכשירי הפילאטיס מספקים לגוף את התמיכה המקסימלית, תודות לכך ניתן לקבל רפרטואר תרגילים עשיר המונה דרגות קושי משתנות, לעומת זאת אם ננסה לתרגל את אותם התרגילים באימוני פילאטיס מזרן התחושה תהיה קשה בהרבה – וזאת משום שנרגיש את כל משקל הגוף, ללא התמיכה.
באימוני פילאטיס מזרן, רצף התנועות "זורם" יותר לעומת פילאטיס מכשירים, והעבודה נעשית בעיקר בעזרת שרירי הליבה.
בכדי לשנות את דרגת הקושי של תרגיל מסוים באימון פילאטיס מכשירים – נפחית בעוצמת ההתנגדות, לעומת זאת באימון פילאטיס מזרן נאלץ להקטין את טווחי התנועה או לשנות את המנח בכדי להוריד את דרגת הקושי בתרגיל.

מאמרים נוספים

קורס פילאטיס מכשירים

קורס פילאטיס מכשירים

עבור מי שמעוניין להתחיל ללמוד קורס פילאטיס מכשירים, ישנם לא מעט לבטים וחששות – כמה זה יעלה? איפה כדאי ללמוד? ואיך בוחרים את המוסד המתאים

קרא עוד »

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם