fbpx

פילאטיס מכשירים יתרונות וחסרונות

תחום פילאטיס המכשירים הוא עולם ומלואו, הוא מזוהה עם שיקום פציעות, שיפור מגבלות גופניות, הגדלת טווחי תנועה, ייצוב וחיטוב.
אך כמו בכל נושא – ישנם יתרונות וחסרונות, במאמר הבא נעמיק אל תוך נושא פילאטיס מכשירים יתרונות וחסרונות.

פילאטיס מכשירים יתרונות

העמסה מבוקרת על השרירים – מזעור סכנה לפציעות
אחד היתרונות המרכזיים של אימון פילאטיס מכשירים הוא היכולת לעבוד כנגד התנגדות – אך ללא העמסת משקל, משמע העבודה מתבצעת על מול מתח של גומיות, אביזרים או משקל גוף, אלו מאפשרים עבודה בטווחי תנועה מקסימלים ללא סכנה לפציעות בשל עומס יתר, דבר שכיח יותר בעבודה עם משקלים כבדים.

עבודה בטווחי תנועה מלאים

מכשירי הפילאטיס, ובראשם מיטת הרפורמר – מאפשרים לנו לעבוד בטווחי תנועה מקסימליים, כך שהמתאמנים שלנו יכולים לדחוף את עצמם לקצה גבול היכולת (או השריר) מבלי לסכן עצמם בפציעה או קריעה.

שיפור תפקוד שרירי רצפת האגן ושרירי הליבה

מרבית העבודה במהלך האימון מתרחשת בשרירי הליבה ובמפרקים המייצבים, במהלך האימון שרירים אלו מתחזקים, ותודות לכך אנו יכולים לראות תוצאות מרשימות הן מבחינה חיצונית והן מבחינה פנימית ותפקודית.
עבודה על שרירי הליבה יכולה לעזור רבות ואף למנוע כאבי גב כרוניים, פתולוגיות ואחזקת גוף לקויה ועוד.

תמיכה לגוף

אימון הפילאטיס מכשירים מאפשר לנו לעבוד על כל השרירים ולקבל את התמיכה המרבית לגוף תוך כדי – דבר שהינו פחות נפוץ ברוב אימוני הספורט השונים.
תמיכה זו עוזרת לנו לבצע את התרגיל ביתר הצלחה וזהירות, ולהפחית סכנה לפציעות ו"פיצויים" בעת ביצוע התרגיל.
קורס מדריכי פילאטיס מכשירים מקנה למשתתפים את הידע והכלים הדרושים להדרכה נכונה של תרגילים על המכשירים השונים. במהלך הקורס, לומדים המשתתפים על אנטומיה של השרירים והמפרקים, על טכניקות תרגול נכונות, ועל איך להתאים את התרגילים ליכולות ולצרכים של המתאמנים השונים.

פילאטיס מכשירים יתרונות וחסרונות

 

שיקום פציעות

בשל כל היתרונות הקודמים, שיטת פילאטיס המכשירים מאפשרת לשקם פציעות ביתר הצלחה, ניתן לעבוד על כל השרירים עם התנגדות מותאמת וללא עומסים מיותרים, המכשירים מספקים תמיכה מירבית לגוף כך שלא נצטרך להפעיל אזורים כואבים או להסתכן בפציעות חוזרות.
מזה שנים רבות שאימוני פילאטיס מכשירים משמשים לעבודה עם רקדנים, שיקום פציעות ספורט, לפיזיותרפיסטים ועוד.

חסרונות פילאטיס מכשירים

צורך במכשור

מדובר באימון שמחייב את המכשור המתאים, אשר מהווה גם השקעה כספית גבוהה בהרבה ביחס לאימוני פילאטיס מזרן.
ניידות
באימוני פילאטיס מזרן כל שתצטרכו הוא מזרן וכמה אביזרי עזר, לעומת זאת באימוני פילאטיס מכשירים סביר להניח שתצטרכו סטודיו מאובזר במספר מיטות או לפחות 2 מיטות רפורמר בבית, הדבר לא מאפשר ניידות ומצריך עבודה במקום קבוע.

מאמרים נוספים

קורס פילאטיס מכשירים

קורס פילאטיס מכשירים

עבור מי שמעוניין להתחיל ללמוד קורס פילאטיס מכשירים, ישנם לא מעט לבטים וחששות – כמה זה יעלה? איפה כדאי ללמוד? ואיך בוחרים את המוסד המתאים

קרא עוד »

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם